zaterdag 17 augustus 2013

À LA SEMOIS

Weidebeekjuffer (Calopterix splendens) 

Bekvechtende ijsvogels (Alcedo atthis) 

 Mist boven de Semois

Rustende blauwe reiger (Ardea cinerea) 

Vissende blauwe reiger (Ardea cinerea) in de mist 

Rups van de psi-uil (Acronicta psi) 

Met veel moeite tegen de stroming in een zwemmende bever (Castor fiber) 

Zwarte roodstaart (Phoenicurus ochruros) op de kasteelmuur van Montmédy

Na de vakantie in Oostenrijk heb ik nog twee erg leuke weken gehad in de Belgische Ardennen. 
Op een van de vele campings aan de Semois (rivier) hadden we een plekje waar we elke morgen bij het opstaan over de rivier heen keken met een dikke mistlaag. Elke avond bijna tegenover onze plek een vissende ijsvogel en volgens de berichten van de camping zou er een bever moeten zitten. Erg aantrekkelijk natuurlijk! Meteen de eerste avond zag ik de ijsvogel die druk bezig was zijn diner te vangen, meteen de avond erop geprobeerd deze te fotograferen, en jawel het lukte! Maar, niet zo als ik gehoopt had. Enkele dagen later, enkele honderden meters buiten de camping zag ik twee exemplaren op een zijtak van een omgevallen boomstronk zitten, dat was leuk!! En dit heb ik dezelfde avond ook kunnen fotograferen, papa en mama ijsvogel bekvechtend op een tak, mijn eerste goede ijsvogelfoto's waren een feit! Ik heb nog verschillende keren geprobeerd de ijsvogel te fotograferen maar helaas was dat niet gelukt... Maar, wachtend op de ijvogel (die dus niet kwam), zag ik ineens (mijn) langverwachte bever! Met veel moeite zwom hij/zij tegen de stroming in, een prachtig gezicht! Verder ook nog wat andere foto's kunnen maken, de namen staan erbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten