maandag 11 mei 2015

TEARLESS

Om 4:00 uur gaat de wekker, lekker vroeg want om 5:30 uur heb ik afgesproken met David Peskens op een parkeerplaats ergens in Zuid-Limburg. We gaan daslook fotograferen. Behalve op foto's had ik dit plantje niet eerder gezien. Aangekomen op de parkeerplaats ging ik vast mijn spullen pakken want David was er nog niet, ik was ook iets eerder. Nog geen 5 minuten later komt David de parkeerplaats oprijden en daar gaan we, op naar de daslook! Na een stukje gelopen te hebben komen we bij een bosrand, ziet er niet spectaculair uit vanaf de 'buitenkant', maar door de bosrand heen kijken zagen we een prachtige holle weg met beide omhooggaande zijkanten volledig begroeid met daslook! Wow wat gaaf! Behalve het prachtige uitzicht (overigens in het behoorlijk donker nog) valt er nog iets op, de geur! Iedereen die ooit daslook heeft geroken kan beamen dat het een soort mengeling is van knoflook en ui. De enige verschillen is dat er geen knoflook en ui staat, en je krijgt er geen traanogen van :) Fotograferen maar! Al gauw zijn we een paar uur verder en hebben we ons goed vermaakt waar we besluiten terug te gaan naar de auto. Tot aan 's avonds toe hebben we verschillende plekken bezocht en vooral planten, bloemen en insecten gefotografeerd. 's Avonds nog even terug het bos in voor de daslook, nog even nakletsen en terug naar huis. Rond middernacht ben ik in dromenland. De dag erna stap ik weer in mijn auto om te gaan fotograferen, wat ruik ik toch? Die ui- en knoflookgeur 'bezet' mijn hele auto, en niet alleen die ene dag erna... Ach, genieten toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten