zondag 19 maart 2017

GROENE CAMERA

Gisteren bekroond tot 'natuurfoto van het jaar' tijdens de uitreiking van de Groene Camera in Nijkerk. Behalve dat mijn ransuilfoto de categoriewinnaar is geworden in 'vogels', werd deze foto ook gekozen tot overall-winnaar. En om het nog mooier te maken hebben twee andere foto's van mij een eervolle vermelding gekregen in de categorie 'stadsnatuur'.

Het juryrapport; ‘Ik ken het magische moment wanneer ransuilen de gezamenlijke roestplaats verlaten: geruisloos vliegen ze een voor een de duisternis in. Met drie vleugelslagen, binnen luttele seconden zijn ze weg. Dat moment is perfect vastgelegd – ik spreek uit ervaring.’

En zo is het maar net, voor mij een magisch moment waarop de uilen van hun roestplaats gaan jagen in de schemer. Als spoken vliegen ze me om de oren.

Ook van harte gefeliciteerd aan de andere winnaars!
De winnende foto's zijn te bekijken via het linkje hieronder.
http://natuurfotografie.nl/winnaars-van-de-groene-camera-2017/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten