zaterdag 28 juli 2012

FULUFJÄLLETS NATIONAAL PARK



Een dikke 250km ten noorden van Ekshärad, waar mijn stageplaats is, ligt nationaal park Fulufjällets. Daar bevindt zich de hoogste waterval van Zweden (ongeveer 100m hoog). Hierbij zou een koppel waterspreeuwen (Cinclus cinclus) moeten zitten, en dit vind ik uiteraard interessant! Dus we gingen met z'n alle naar de Njupeskär waterval. De hele heenweg (+ 4 uur rijden) regende het, daar aangekomen begon het helaas nog harder te regenen. Maar ach, in de douche wordt je toch ook nat? Dus we begonnen aan de wandeling naar de waterval, en wat is het landschap daar mooi! Aangekomen bij de waterval werd de waterspreeuw al snel gespot en kon ik in de stromende regen verschillende (mislukte) foto's maken van een adult. Even later (nog steeds regen!) kwam ook een andere adult en een juveniel naar het water toe. Ondertussen hagelde het nét niet, maar het juveniel kwam steeds dichterbij en daar is de foto van!
Vlug mijn camera weer ingepakt en de route -helemaal doorweekt- afgelopen, genietend van het prachtige landschap. Onderweg heb ik ook nog een landschapje gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten