woensdag 25 juli 2012

ZWEDEN





Zoals sommigen van jullie weten ben ik op dit moment in Zweden, voor mijn stage. 1 juli ben ik hier aangekomen en ik blijf tot 9 september. Hier loop ik stage bij Moose-World in Ekshärad. Uiteraard kan ik ook uurtjes vrijmaken om te fotograferen! Het weer is sinds ik hier ben niet echt goed, veel regen en maar af en toe zon, daar maak ik dan ook gebruik van!
Op de eerste foto zie je een adder, deze 'woont' al sinds ik hier ben in de achtertuin (hele lap grond!) van mijn stagebedrijf.
Op de tweede foto een landschap van de vele riviertjes die er hier zijn.
De derde foto is van een vuurvlinder.
De vierde foto is wel heel bijzonder vind ik! Dit heb ik gevonden bij een stukje waar ook grauwe klauwieren zitten. Klauwieren prikken hun prooi op takken om deze makkelijker op te kunnen eten, zo ook bij deze levendbarende hagedis. De klauwier heeft de kop van de hagedis eraf gehaald waardoor een kleintje uit de opening is gaan hangen. Nogmaals; erg bijzonder vind ik!
En op de vijfde en tot nu toe laatste foto twee parende heideblauwtjes.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige serie Jarno, Wie dit ziet wil meteen naar zweden om al dit moois met eigen ogen te zien.

    groeten

    Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie serie! Mooie plek voor een stage. =)
    Mvg,
    Jerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jarno,

    Prachtige foto's heb je er op staan.
    Die van de prooi van de grauwe klauwier is heel bijzonder!
    Kom er trouwens achter dat ik volgens mij bij je moeder (Ria van Bussel?) enkele jaren geleden een cursus schoolgids gevolgd heb in Asten.
    Als dit klopt heb ik vroeger enkele jaren bij je vader op school gezeten.
    Kleine wereld !!
    Nog een fijne tijd in Zweden en doe de groeten aan je ouders van mij.

    groet,
    Marcel van de Kerkhof

    BeantwoordenVerwijderen