zondag 8 mei 2011

POLEN 3

Weer bij het volgende uitkijkpunt aangekomen zag ik veel witvleugelsternen (Chlidonias leucopterus). Langzaam wat dichterbij gegaan tot aan de waterkant. Daar lag een ouder kano weg te rotten waar ik in ging zitten. Daar kwamen ze lekker dichtbij! En net toen ze op enkele meter van mij voedsel gingen zoeken gebeurde het ergste wat ik kon verwachten... M'n camera begaf het. De sluiter van mijn camera doet het niet meer, dus ik kon geen foto's meer maken. Gelukkig had ik nog een camera bij me. (Biebrza).




Grote groepen kwamen de hele dag overgevlogen. Bij de witvleugelsternen kwamen er weer een paar overvliegen, dit zijn ook bosruiters (Tringa glareola). (Biebrza).



Gelijk toen we uit de auto stapte zagen we de gele kwikstaart (Motacilla flava) in een boompje zitten. Daar heb ik ook een foto van, maar deze ging op het hekje zitten wat een leuk gezicht was. (Biebrza).


Hier dan de gele kwikstaart in het boompje. (Biebrza).


Vanuit een ander kijkpunt waar je over het uitgestrekte gebied van de Biebrza Marshes heen kon kijken ging er een geelgors (Emberiza citrinella) in een boompje naast de kijkhut zitten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten