zondag 8 mei 2011

POLEN 4

Teruggekomen in Bialowieza (dorp) na een wandeling ging er een gaai (Garrulus glandarius) op een hekje zitten.


Ook deze witte kwikstaart (Motacilla alba) ging op een hekje zitten in Bialowieza (dorp).


Wat een gefluit! Omdat ik geel zag dacht ik even aan een geelgors, maar dat geluid klopte van geen kanten. Toen ik met mijn verrekijker keek zag ik het iets beter, een europese kanarie (Serinus serinus). (Bialowieza).



Midden in de hoofdstad van Polen kwam ik in een mini-park deze man gekraagde roodstaart (Phoenicurus phoenicurus) tegen. (Warschau).



Vanuit de auto vogels kijken is wat moeilijker, daar stopten we af en toe om rond te kijken. Dichtbij in het weiland zag ik een vogeltje zitten. Ondertussen weet ik dat het een bosruiter (Tringa glareola) is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten