zondag 8 mei 2011

POLEN 2

Hee, daar! Een blauwe kiekendief! En daar, nog een! Leuk om te zien, maar naarmate er een exemplaar dichterbij kwam kon ik deze op de foto zetten en bedacht me dat het helemaal geen blauwe kiekendief was, maar een grauwe kiekendief (Circus pygargus)! Daar heb ik dit van kunnen maken. (Biebrza).

's Morgens vroeg uit de veren (04:00 uur) om optijd bij de poelsnippen te zijn. Daar aangekomen de auto geparkeerd, stuk door de bossen gelopen en toen zagen we prachtig open moeraslandschap. Het eerste wat ik hoorde was een raar zoemgeluid, maar dat vergat ik al snel omdat we in de verte vijf elanden zagen! Helaas bleef dit bij een verre afstand... Dus maar verder gelopen. En daar weer, dat zoemgeluid, nou zag ik de producent van dit geluid, de poelsnip (Gallinago media) in baltsvlucht! Deze dag kon al niet meer stuk! Hieronder zie je een poelsnip op de kijktoren. (Biebrza).



's Middags na de elanden en poelsnippen gezien te hebben naar een ander uitkijkpunt gegaan. Daar zagen we verschillende knaagsporen van de bever, wat rondgekeken en ook de burgt konden we ontdekken vanuit de uitkijktoren. 's Avonds teruggeweest in de hoop de bever te kunnen zien, helaas niet gelukt... Wel deze bruine kiekendief (Circus aeruginosus) op de foto kunnen zetten die langsvloog. (Biebrza).



Niet alleen de bruine kiekendief maar ook deze kievit (Vanellus vanellus) vloog langs. (Biebrza).



Zoef! Daar gaat weer een visdief (dacht ik eerst), en daar duikt er een het water in! Vlug mijn camera klaargezet en foto gemaakt. Deze kwam boven met een aardig visje! Toen ik vanmorgen de foto's aan het bekijken was vond ik de buik wel erg donker, even opgezocht en toch de witwangstern! (Chlidonias hybrida) Later in de vakantie nog meer gezien. (Biebrza).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten